Topic | Name | Description |
---|---|---|
Wprowadzenie - automaty, symbole, programy | Prezentacja | |
Od automatu do programu. | Umiejętność programowania wymaga zrozumienia działania automatów oraz nabycia aparatu pojęciowego (zrozumienie określeń) związanych z automatyzacją działań. Pomóc może w tym odpowiedni fragment podręcznika: http://verbu.pl/epub/31/nauka_programowania_w_szkole/czesc-pierwsza-podstawy.html Wyjaśnia on określenia: metoda prób i błędów, prawa przyrody, konstrukcja urządzeń, stan urządzenia, automat, automatyczny, wariant, ustawienia, plan działania, program. Zanim zaczniemy tworzyć programy, powinniśmy opanować umiejętność planowania. Układanie planów też można uznać za programowanie (naszych działań). Także zmiana ustawień / wybór wariantów to sposób na wpływania na automat (stany przez jakie przechodzi), czyli programowanie. |
|
Programowanie - podstawowe pojęcia | Zmienne, typy danych, funkcje, obiekty | |
Prezentacja | ||
Arytmetyka | Arytmetyka komputerowa | |
Arytmetyka - inne systemy liczbowe | Liczby zespolone | Liczby zespolone składają się z części rzeczywistej oraz „urojonej” – będącej wielokrotnością pierwiastka kwadratowego z -1. Liczby zespolone nie są tak często używane jak liczby całkowite (int) i rzeczywiste (float). Warto jednak wiedzieć o ich istnieniu i możliwych zastosowaniach. |
Liczby zespolone w Pythonie | Python ma wbudowaną obsługę liczb zespolonych. Ten opis zawiera kilka podstawowych informacji na ten temat |
|
Ułamki zwykłe | Systemy zapisu liczb jakimi najczęściej się posługujemy są nazywane „pozycyjnymi”. Nazwa bierze się stąd, że na kolejnych pozycjach liczby (licząc od prawej) mamy cyfrę oznaczającą ilość kolejnych potęg podstawy systemu (100=1, 101=1-, 102=100 itd.). W konsekwencji na przykład 1/3 to 0.333333(3). W języku Python możemy także operować na ułamkach zwykłych (takich jak 1/3). Są one zaimplementowane w module fractions. |
|
Liczby pamiętane w postaci cyfr dziesiętnych | ||
Komputer: jak to zostało zrobione | Jak to zostało zrobione |