Aplikacja MS Teams - jak większość serwisów multimedialnych - dopasowuje jakość dźwięku i rozdzielczość obrazu do używanego łącza. Do poprawnego i komfortowego działania aplikacji MS Teams zalecane jest stabilne połączenie sieciowe o przepustowości co najmniej 5 Mb/s (megabitów na sekundę).
Prędkość połączenia można sprawdzić np. na stronie https://www.speedtest.pl/
W przypadku pojawienia się szarpania obrazu, dźwięku, opóźnienia itp., w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nasze łącze internetowe nie jest obciążone przez innych użytkowników (np. inni domownicy używający w tym czasie serwisu YouTube, zalogowani do gier sieciowych itp.) bądź inne aplikacje uruchomione na komputerze (np. przeglądarka w trakcie pobierania dużego pliku, aktualizacja systemu itd.).
Jeśli nasze połączenie z internetem jest wolniejsze, warto rozważyć wyłączenie kamery (przesyłanie obrazu wykorzystuje znaczną część możliwości naszego łącza).