Problemy z dźwiękiem i obrazem

Pogłos i echo

Jeśli tylko to możliwe, zaleca się używanie słuchawek z mikrofonem. Znacząco poprawia to jakość dźwięku. Mikrofon jest stale blisko ust, ponadto nie docierają do niego dźwięki z głośników, a jedynie nasz głos, co eliminuje zjawisko echa.

Głos zbyt cichy

Z reguły systemy operacyjne automatycznie dostosowują poziom głośności mikrofonu i nie ma potrzeby jego regulacji. Jeśli mimo zbliżenia się do mikrofonu poziom głośności nadal nie jest zadowalający, być może podłączony mikrofon nie został wskazany w ustawieniach (taka sytuacja zdarza się w przypadku komputerów przenośnych z wbudowanym mikrofonem). Aby rozwiązać ten problem, należy wejść w ustawienia MS Teams (następnie zakładka "Urządzenia" w menu po lewej stronie) i wybrać odpowiedni mikrofon z listy:


Brak dźwięku lub obrazu

W systemie Windows 10 może się zdarzyć sytuacja, że mikrofon oraz kamera będą domyślnie zablokowane dla pewnych aplikacji, w tym dla MS Teams. Aby zmienić te ustawienia należy przejść do ustawień systemu (opcja widoczna w menu głównym po kliknięciu ikonki Windows) i w oknie głównym wybrać "Prywatność":

W tej części ustawień możliwa jest zmiana dostępu aplikacji do mikrofonu i kamery:


Problem z udostępnianiem dźwięku systemowego

W sytuacji kiedy podczas udostępniania ekranu opcja "Dołącz dźwięk systemowy" się nie pojawia najprawdopodobniej jest to spowodowane tym, że opcje wyjścia audio systemu operacyjnego i MS Teams nie są zgodne. Należy ustawić jednakowe urządzenia wyjścia dźwięku i zrestartować MS Teams:

Last modified: Monday, 27 July 2020, 10:54 AM